måndag 21 april 2008

Mera


Så en tävlings-LO till tävling hos http://www.stellas.se/ där man kan vinna ett presentkort på 5000 spänn. Eftersom det är en kittävling så har jag skapat från material jag fått i ett kit från stellas, så jag har inte valt dekos och papper själv. Nöjd med LOn men efter att ha sett min konkurrens så tror jag mina vinstchanser är ganska lika med noll.

Material jag använt:
Papper: Bazzill, Creative Imaginations
Overlay: Hambly
Dekorationer: Chipboardhjärta målat med svart akrylfärg, lilla hjärtat i mitten blingat med Doodlebug sugarglitter,Orange tygband, Fluid chalk Dark Brown, Journaling spot från 7 gypsies, gem, staples
Övrigt; Thickers, sakurapenna, ZIG-penna

SÅ hade jag turen att komma över ett himla roligt material, nämligen Punchinella som finns på nästa LO. I löv it! Jättekul att jobba med och det blir effektfullt och snyggt. LOn är en kärleksförklaring till huset.






















Material jag använt:
Papper: Bazzill, MME Serene flowers, Kaisercraft Grunge Overlay: MME Bohemia Bliss Darling daugther
Dekorationer: piprensare från ÖB, Doodlebug paperfrills, staples, Fluid chalk Dark Brown, Chipboardhjärta med Doolebug sugarglitter, Punchinella, Svart stämpeldyna, dymoband
Stämlar; Heidi Swapp, MM Magnestämplar Rummage
Övrigt; Thickers, ZIG-penna


Sist men inte minst för den här gången så fick jag ett ärofyllt och viktigt uppdrag, nämligen att göra ett album för Myriam som lilla Nardos i Etiopien ska få! Ett par saker kändes viktiga, för det första så vill jag ju inte skrämma upp lilla Nardos som inte alls är van vid sånt här, sedan vill jag inte göra ett alltför pråligt album för risken finns ju att hon blir av med det eller att någon annan blir avundsjuk och förstör det för henne. Så jag tonade ner på papper, valde endast Bazzill innuti albumet med sparsamma dekorationer på varje sida. Här är ett par bilder:

2 kommentarer:

Pfyrixen.... sa...

It´s alive.. ;)

Kalastrevliga LO`s.. Kul att du kommit igång lite igen. =)

//Linda

Maiden sa...

Jag har inte sett några andra layouter till tävlingen - men jag tycker att din är kanonläcker!!! :-)