måndag 26 maj 2008

Alster

Nu kan jag äntligen visa upp lite alster. Först ut en LO om min dotter som är så söt att mitt hjärta smälter!!
Material jag använt:
Papper: Bazzill
Rubons: Hambly
Dekorationer: Knappar, floss, utstansat hjärta, Punchinella, blomma från You do, Heidi swapp journalingstämpel
Övrigt; Thickers, ZIG-penna

Näst på tur en LO om världens bästa konsert med Josh Groban som jag gick på förra året. Jag hade helt missat att han skulle komma och hade ingen biljett. Lyckades hitta en student i Uppsala som hade fått förhinder och som sålde sin biljett på Blocket, tom billigare än om jag köpt den via Ticknet. Så jag gick själv, men det spelade ingen roll! Han är så bra och jag är nog lite småkär i honom...!

Material jag använt:
Papper: Bazzill bling, MME Bohemia
Overlay: Hambly
Dekorationer: Akrylfärg, clearstamps, häftklamrar, Punchinella, Basic Grey chipboardfigurer, 3D sticker från Love Elsie, fluid chalk, frill från Doodlebug
Övrigt; Thickers, ZIG-penna


Så var jag ju på träff i helgen, och en idé jag hade var att göra ett album för min nya passion Pro-markers så att jag har koll på vilka jag har och vilka jag saknar (för min ambition är ju att ha alla. shoppingtok som man är!!!). Idén är stulen från en tråd på Scrappiz forum. Sist ut den här gången är en LO jag gjorde på träffen som jag är sååå nöjd med!! Och i och med den har jag ett löfte till mig själv: ANVÄND MERA FÄRG! Jag är så feg med det och LOarna känns ofta lite trista. LOn föreställer min dotter (igen), och titeln råkade blir spansk (inte meningen men jag stavade det engelska ordet fel och så blev det rätt på spanska och då fick det vara kvar så). Jag har snott titeln från en LO jag hittade på Magdas blogg. Och, hör och häpna, jag har inte använt minsta gnutta akrylfärg eller fluid chalk på LOn, jag vet inte riktigt vad som hände...!
Material jag använt:
Papper: Kaiserkraft, Making Memories
Overlay: Hambly
Dekorationer: Häftklamrar, Punchinella, K&Company chipboardhjärtan, filtband Queen&co
Övrigt; Thickers, ZIG-penna

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Jättesnygga layouter!

mia.t sa...

Hej!

Vilka fina LO´s du gjort! Jag håller med dig om att din dotter är sockersöt =)

//mia.t