söndag 22 juni 2008

Jag har aldrig tid....

Jag har aldrig tid att uppdatera min blogg!! Nja, inte riktigt sant, vi har lite datorstrul just nu så jag kan inte ladda in bilder från kameran så lite dispens i latheten har jag nog allt. Sen så har ju vi jobbat så förbannat med trädgården i vår; vi har byggt mur längs med framsidan, skyfflat ut 13 ton matjord och sått gräs på det, planterat 3 träd och 7 buskar plus planterat en syrénhäck, så det har liksom inte funnits energi till så mycket annat Midsommarhelgen har vi satt syrénhäcken och vi har grävt i princip oavbrutet i 2 dagar, lera är TUNGT att gräva. Om man tittar i skogen där vi och alla andra grannar tippar jord när vi gräver står nog vi för ungefär 90%. Säkert har vi sprungit minst 30 vändor med skottkärran.

Men om jag ska berätta något om vad jag gör så gör jag mest kort eftersom jag håller på och roar mig med mina nya PRO-markers (fyyyy vad många jag har köpt!!). Sen så insåg jag när vi var på plantskolan att jag aldrig skulle lyckas hålla reda på när de olika träden och buskarna vi har köpt ska beskäras, om vissna blommor ska bort eller vara kvar osv, så jag kom på idén att göra ett album med just den informationen, vår unika trädgårdsguide! Än så länge har jag gjort 2 sidor så det är en del jobb kvar. Jag använder mig av Youdos Filefolder för uppslagen.

Jag får se hur det går med min blogg, jag har varken tid eller intresse egentligen, den kom till för att jag var ute efter ett DT-uppdrag som jag inte fick. Kanske jag ska avveckla den?? Jag får suga på den karamellen tror jag....

Inga kommentarer: