tisdag 8 juli 2008

Lite alster

Tänkte visa lite av vad jag gjort på sistone!

Först ut en LO jag gjorde på scrapträff i början av månaden. Föreställer mig när vi klipper gräset för allra första gången, vilken känsla det var så som vi slitit med att få till en gräsmatta överhuvudtaget.
Material jag använt:
Papper: DCWW paperstack cardstock, Basic Grey mönstrade
Dekorationer: Basic Grey chipboardfigurer, MM noteworthy journalingruta, vit akrylfärg, fluid chalk
Övrigt; Thickers, dymo, ZIG-penna, coluzzle skärsystem för det ovala fotot
Näst en LO jag är extremt nöjd med föreställande Victor på väg till piratkalas. Jag har gjort blåa pappret 'gammalt' genom att skrynkla ihop det och sedan stryka på fluid chalk på vecken. Häftig effekt, det ser verkligen gammalt ut. Fotona är misshandlade med nagelfil för att ta bort en rörig bakgrund som tog blicken från själva fotona.

Material jag använt:
Papper: Bazzill, Basic Grey mönstrat
Dekorationer: döskallesticker från Panduro, gem, autumn leaves clearstamp pil färglagd med promarker och 3D lackad, stickles, chipboardhjärta, skeppstämpel från stämpelboden färglagd med promarkers
Övrigt; Thickers, dymo, ZIG-penna, nagelfil

Så en sneak-peak på mitt trädgårdsalbum. Jag är nästan färdig, återstår ett par sidor bara. Tanken är ju att det ska fyllas på efterhand, nu gör jag bara för de plantor vi har i trädgården.


1 kommentar:

mia.t sa...

Det blev ju jättebra med skeppet på piratlayouten. Ska bli spännande att se hela trädgårdsalbumet när det är klart!

Ha en bra dag!
//mia